![]() Obecnie coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane wyszukiwarki firm, które doskonalą się w prezentowaniu informacji o produktach i usługach. Koncentrując się na strukturyzowaniu danych, a więc na opracowaniu do perfekcji metod zbierania, agregowania oraz aktualizowania danych o przedsiębiorstwach oraz ich ofertach pozwalają bardzo trafnie prezentować wyniki potencjalnym Klientom, co pozwala konkurować im na przykład z Google. Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm. Zdobywając coraz mocniejszą pozycję podążają również za trendami w kanale mobilnym, aby utrzymać i adoptować się do dynamicznie rozwijającego się otoczenia oraz pozyskiwać nowych użytkowników. Osoby, które szukają np. restauracji coraz częściej sięgają po telefony komórkowe – dzięki dedykowanym aplikacjom oraz stronom przyjaznym urządzeniom mobilnym zawsze mają pod ręką bazę firm, która w ciągu kilku sekund zwraca informacje o adresie i numerze telefonu, a dzięki opisom ofert, ułatwia dokonanie trafnego wyboru – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska. Jak pokazują dane Megapanelu, pozycja Google nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie użytkowników bardziej wyspecjalizowanymi wyszukiwarkami firm, produktów oraz usług. W kategorii wyszukiwarek i katalogów, najpopularniejszą wyszukiwarką firm była panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU). [1] Wyszukiwarki firm posiadają dokładne informacje na temat produktów i usług poszukiwanych przez konsumentów, dlatego w oparciu o tego typu dane mogą nie tylko prognozować trendy, ale także oferować firmom nowe rozwiązania reklamowe. Wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl prowadzi dla swoich klientów m.in. kampanie remarketingowe bazując na intencjach zakupowych. Posiadając informacje o zapytaniach użytkowników, wyszukiwarka firm może – z wykorzystaniem zewnętrznej sieci reklamowej – docierać z przekazem reklamowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Możliwe jest wyświetlanie reklamy firmy wulkanizacyjnej wszystkim użytkownikom, którzy w ciągu ostatnich 3 dni w wyszukiwarce firm wpisali zapytanie o opony – komentuje Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska. Niektóre z wyszukiwarek firm jak np. panoramafirm.pl oferują przedsiębiorcom kompleksową reklamę zarówno w internetowej, jak i w mobilnej wyszukiwarce. Dodatkowo oferuje komplementarne usługi dla małych i średnich firm: reklamę graficzną, profesjonalne strony www, wideo, bazy danych, emailing czy remarketing. W przyszłości wyszukiwarki firm wraz z rosnącą ilością danych w Internecie będą stanowiły swego rodzaju oazę uporządkowanych informacji dotyczących tego co i gdzie można kupić wraz z kompletem danych potrzebnych konsumentom. [1] źródło: Megapanel PBI/ Gemius, listopad 2015 r. ![]() Wygodny dostęp do informacji o produktach i usługach ponad 2,3 mln firm, szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie np. banku, restauracji czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce możliwy jest dzięki wyszukiwarce lokalnej panoramafirm.pl. Firma Eniro Polska, właściciel marki Panorama Firm zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami użytkowników serwisu, przebudowała główną stronę wyszukiwarki. Design serwisu oparty jest na atrakcyjnych zdjęciach budzących pozytywne emocje w użytkownikach. Wraz z kolejnymi odsłonami strony głównej użytkownicy widzą różne zdjęcia w tle oraz hasła zachęcające do skorzystania z usługi w swojej okolicy np.: Kawa z przyjaciółmi? Weterynarz dla pupila? Nowa praca? Restauracja na dziś? Serwis panoramafirm.pl wykonany jest w technologii responsywnej, dopasowanej do ekranów różnych urządzeń. Projektanci strony dobrali zdjęcia w tle w taki sposób, aby wyglądały atrakcyjnie zarówno na dużym jak i małym ekranie. Serwis zbudowany jest z myślą zarówno o użytkownikach, jak i o klientach. Eniro Polska zależy na interakcji odwiedzających serwis z firmą. Dlatego też na stronie panoramafirm.pl pokazane są wszystkie oferowane serwisy i usługi dostępne w Eniro Polska. Ponadto na stronie wyszukiwarki przedstawione są opinie zadowolonych klientów, pokazane jest życie firmy, a także użytkownicy mogą bezpośrednio przejść na stronę korporacyjną firmy. Dodatkową zaletą nowego serwisu jest możliwość dodawania firm do bazy danych zarówno przez klientów Panoramy Firm, jak i jej użytkowników. Nowa odsłona wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i użytkowników. Treści, układ nawigacji oraz grafiki wyświetlają się tak, aby można z nich korzystać w sposób intuicyjny. Dla reklamodawców został ułatwiony dostęp do strony z ofertą reklamową. Ponadto zostało wprowadzonych wiele udogodnień pozwalających na bardziej komfortowe wyszukiwanie firm i ich ofert. Najważniejsze zmiany:
Wygoda korzystania z serwisu i atrakcyjność strony startowej są istotne dla odbiorców serwisu i mają bezpośredni wpływ na zadowolenie 5 mln internautów, którzy odwiedzają Panoramę Firm każdego miesiąca. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 16% wzrost unikalnych użytkowników na serwisie, więc jesteśmy dumni z rosnącego zainteresowania. Stale szukamy lepszych rozwiązań i będziemy dalej zmieniać serwis zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor ds. Strategii Rozwoju Rynku w Eniro Polska. Panorama Firm to lider wśród wyszukiwarek lokalnych na polskim rynku, z aktualną bazą danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także o instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji. W wyszukiwarce wyświetlane są nie tylko dane teleadresowe firmy, której szukamy, lecz również możliwe jest wyznaczenie trasy do szukanego przez użytkownika przedsiębiorstwa. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 5 milionów unikalnych użytkowników. |
Archiwum
Listopad 2018
Kontakt dla mediówMateriały do pobraniaMateriały graficzne |