5 korzyści, dla których warto zainwestować w stronę internetową firmy
Jako przedsiębiorca z pewnością chcesz dotrzeć z ofertą do jak największej liczby osób. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Gdzie dziś możesz spotkać swoich potencjalnych klientów? Odpowiedź brzmi – w sieci! Internet daje nieograniczone możliwości w promocji firmy. Według ostatnich danych Gemius w grudniu 2019 roku z internetu korzystało ponad 27 milionów użytkowników. To właśnie wśród nich mogą być klienci Twojej firmy. Dowiedz się, jakie korzyści daje własna strona internetowa.
1. Wykorzystaj moc internetu i zyskaj nowych klientów
Internet to kopalnia wiedzy. To pierwsze źródło informacji, po które sięga wielu z nas. To właśnie tutaj znajdujemy odpowiedzi na nurtujące pytania. A czego szukamy najczęściej? Okazuje się, że aż 64% użytkowników poszukuje w sieci informacji o towarach i usługach. Co więcej, to największa grupa spośród wszystkich badanych! Wykorzystaj więc potencjał internetu. Taką szansę da Ci stworzenie własnej strony internetowej.
Strona internetowa firmy to Twoje miejsce w sieci, do którego każdego dnia mogą dotrzeć nowi klienci. Strona www firmy nie tylko umożliwia zaprezentowanie całej oferty, ale także ułatwia kontakt. Na stronie możesz umieścić najważniejsze informacje i dane kontaktowe do siedziby czy biura – telefon, adres, godziny otwarcia. Pozwól na szybkie skontaktowanie się z Tobą lub Twoimi pracownikami.
2. Prezentuj ofertę firmy 24/7 i docieraj do szerokiego grona użytkowników
Zastanawiasz się, dlaczego tak chętnie korzystamy z możliwości internetu? To nie tylko źródło wiedzy, ale także miejsce, w którym możemy zrobić zakupy. Aż 62% spośród 27 milionów internautów kupuje w sieci. Co najbardziej zachęca do zakupów online? Według raportu „E-commerce w Polsce 2019” internauci cenią taką formę zakupu, ponieważ nie muszą wychodzić z domu (72%), mogą skorzystać z oferty w każdym momencie (75%) i mają nieograniczony czas wyboru (68%).
Dostęp do klienta o każdej porze, w każdym miejscu, bez ograniczeń? Takich możliwości promocji i kontaktu nie daje siedziba firmy, która otwarta jest tylko w określonych godzinach i dostępna w jednym miejscu. Koniecznie skorzystaj więc z szansy, jaką daje obecność Twojej firmy w sieci.
Jeśli nadal nie masz strony internetowej firmy, nie zwlekaj. Strona www jest dostępna przez 24 godziny na dobę dla wszystkich zainteresowanych bez względu na lokalizację. Możesz docierać do klientów zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim, a nawet zyskać zainteresowanie swoją ofertą za granicą.
3. Zbuduj i wzmacniaj wizerunek Twojej firmy w sieci
Jako przedsiębiorca z pewnością wiesz, jak ważny jest pozytywny wizerunek firmy. Opinie zadowolonych klientów budują zaufanie i wzmacniają pozycję biznesu. Z usług dobrze ocenianej firmy chce skorzystać coraz więcej osób. Dziś zamiast pytać rodzinę i znajomych klienci swoje pierwsze kroki kierują do wyszukiwarki i tam porównują oceny i opinie na temat firm.
Twojej firmy nie ma w Google’u? To nie jest dobry znak dla potencjalnego klienta. Jeśli nie masz jeszcze własnej strony www i nikt nie może znaleźć informacji na temat Twojej oferty, musisz szybko to zmienić. Koniecznie zadbaj o wizerunek Twojej firmy w internecie.
A może masz już stronę, ale od dawna jej nie aktualizujesz? To duży błąd. Nie zapominaj, że masz tylko 5 sekund, żeby utrzymać uwagę użytkownika. Strona internetowa firmy powinny być atrakcyjna i na bieżąco aktualizowana. Zbyt wolne ładowanie się strony, chaotyczna treść, brak nagłówków , wyskakujące pop-upy, niedziałające linki, brak responsywności… Unikaj podstawowych błędów. Czy wiesz, że według raportu Gemius aż 23 miliony użytkowników przegląda strony na urządzeniach mobilnych? Koniecznie zadbaj więc, by Twoja strona była dostępna także na smartfonach i tabletach.
4. Buduj relację z klientami i odpowiadaj na ich potrzeby
Strona internetowa firmy może pełnić nie tylko funkcję informacyjną. Możesz stworzyć miejsce do budowania trwałych relacji z klientami. Jak to zrobić? Publikuj wartościowe materiały i zostań specjalistą w swojej branży. Przekazuj fachowe treści i pomóż internautom znaleźć to, czego szukają. Zdobądź zaufanie użytkowników, którzy później chętnie skorzystają z usług Twojej firmy.
Badania wskazują, że 63% marketerów twierdzi, że warto postawić na content marketing. Dlaczego? Według raportu CMI firmy, które zainwestowały w działania content marketingowe, spełniły trzy cele – udało im się zbudować świadomość marki, kształtować odbiorcę oraz zyskać wiarygodność. Tobie też może się to udać.
5. Inwestuj w stronę www i oszczędzaj swój czas i pieniądze
Myślisz, że stworzenie i prowadzenie własnej strony jest drogie i czasochłonne? To nieprawda. Potencjał internetu jest nie do przecenienia, więc nie zwlekaj i już dziś zadbaj o swoje miejsce w sieci. Ułatw klientom dotarcie do Twoich usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w każdej lokalizacji.
Badania wskazują, że przedsiębiorcy w Polsce pracują ponad normę. Również nie narzekasz na brak obowiązków? Nie trać więc czasu na prowadzenie swojej strony www i powierz to zadanie w ręce profesjonalistów. Skup się na swoich obowiązkach, a strona internetowa będzie pracować na sukces Twojej firmy.