Infolinia  Szybki kontakt  22 289 20 00

Wirtualna wizytówka w katalogu firm

Mężczyzna sprawdzający stronę Internetową na telefonieJakie korzyści da ci wirtualna wizytówka w katalogu firm?

Zastanawiasz się, jaki sposób promocji będzie najlepszy dla twojej firmy? Poznaj zalety wirtualnej wizytówki w katalogu firm – miejscu, w którym możesz zostawić swoje dane, adres strony www i informacje o działalności, którą prowadzisz. Katalogi firm każdego dnia odwiedzane są przez internautów zdecydowanych na zakup produktu lub usługi. Wyjaśniamy, dlaczego warto (i w jaki sposób) się w nich promować.

 

Dlaczego przedsiębiorcy korzystają z katalogów firm?

Katalogi firm to miejsca, w których przedsiębiorstwa mogą zamieścić swoje dane, adres strony www oraz krótką informację o działalności, jaką prowadzą. Bardziej zaawansowane pakiety pozwalają także na dodanie zdjęć do galerii i inne opcje dodatkowe. Katalogi, podobnie jak strony www, posiadają różny page rank – im wyższy, tym lepszy katalog. Katalogów znajdziesz w sieci naprawdę dużo. Dlaczego firmy tak chętnie się do nich wpisują?

Najważniejszym celem jest budowanie świadomości marki – pamiętaj, w im większej ilości miejsc zaznaczysz swoją obecność, tym większe szanse, że informacja o twojej firmie trafi do większego grona odbiorców, a co za tym idzie, będziesz mieć większe szanse na pozyskanie nowych klientów. Dzięki obecności w katalogu możliwe jest również budowanie wizerunku firmy – zwłaszcza dzięki zamieszczanym tam rekomendacjom i artykułom eksperckim.

Ważnym argumentem, który przemawia za założeniem wizytówki w katalogu, jest również pozycjonowanie strony www firmy. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, pewnie wiesz, że im większa ilość linków do strony znajdzie się w różnych miejscach w sieci, tym lepsza będzie jej pozycja w wyszukiwarce. Z pewnością chcesz, by twoja firmowa strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach – gwarantuje to większy ruch na witrynie a przez to wzrost zainteresowania działalnością i szansy na pozyskanie nowych klientów.

Zalet, które przekonują przedsiębiorców do obecności w katalogu, jest więcej. W następnym akapicie dowiesz się, jakie możliwości daje ci wirtualna wizytówka.

 

Jakie możliwości daje ci wirtualna wizytówka?

Wykres wzrostu korzyściWiesz już, że wizytówka w katalogu firm często wykorzystywana jest przez przedsiębiorców do budowania świadomości marki i pozycjonowania strony www. Chciałbyś jednak wiedzieć, jakie możliwości da ci jej posiadanie?

Przede wszystkim obecność w katalogu to okazja do przedstawienia twojej firmy – opisania oferowanych przez ciebie produktów i usług, zamieszczenia jej adresu oraz danych, dzięki którym potencjalny klient będzie mógł się z nią skontaktować. Jeśli chcesz, by wirtualna wizytówka przynosiła efekty – zadbaj, by te dane na bieżąco aktualizować. Dzięki temu pokażesz, że twoja firma dba o kontakty z klientami, a to bardzo ważne.

Decydując się na założenie wizytówki w katalogu, zazwyczaj masz do wyboru kilka pakietów, które są zróżnicowane pod względem ceny, liczby słów kluczowych zawartych w jej opisie i zdjęć w galerii a także dostępnych opcji dodatkowych. Opis firmy opracowywany przez specjalistów jest niepowtarzalny i zgodny ze standardami SEO, dzięki czemu pozycjonuje wizytówkę twojej firmy na wysokich pozycjach w sieci internetowej. O tym, dlaczego twoja strona www powinna być wysoko w wyszukiwarce, pisaliśmy w poprzednim akapicie.

Im więcej słów kluczowych znajdzie się we wspomnianym opisie – tym lepiej, dlatego warto wziąć pod uwagę wyższy pakiet. Wyższy pakiet to często również możliwość prezentacji twojej firmy i jej produktów za pomocą np. pokazu slajdów czy artykułu, z którego użytkownik dowie się więcej na ich temat. Content marketing to świetny sposób, by budować pozycję eksperta w danej branży.

Opcje dodatkowe oferowane przez firmy prowadzące katalogi firm to m.in. możliwość zamieszczenia w wizytówce linków do twoich kanałów społecznościowych. Dzięki temu masz okazję pozyskać nowych klientów, którzy mogą zainteresować się twoim kanałem na YouTube czy ciekawie prowadzonym Instagramem.

 

Obecność w katalogu firm to same plusy

Wciąż zastanawiasz się, czy wizytówka w katalogu to dobre rozwiązanie? Poznaj zalety posiadania wirtualnej wizytówki.

  • Budowanie i umacnianie wizerunku firmy, której można zaufać, otwartej na integrację z użytkownikami, oferującej dobre produkty o wysokiej jakości.
  • Pełna i kompleksowa informacja na temat oferty twojej firmy i jakości jej usług, zachęcająca do skorzystania z oferty (rekomendacje)
  • Unikalne treści, zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe, dotyczące oferowanych przez ciebie produktów i usług, dzięki którym będziesz wysoko w wyszukiwarkach
  • Pozyskanie klientów, którzy w wyborach zakupowych kierują się emocjami wywoływanymi pod wpływem oglądania zdjęć czy wideo
  • Informacje o firmie dostępne na każdym urządzeniu

 

Jak czerpać korzyści z posiadania wirtualnej wizytówki?

Wykresy danychAby czerpać jak najwięcej korzyści z faktu posiadania wizytówki w katalogu firm, warto przestrzegać kilku zasad.

  • Wybierać duże, sprawdzone katalogi o ugruntowanej pozycji na rynku – możesz wybierać spośród katalogów branżowych, skupiających firmy działające w określonej branży i katalogów ogólnych, które posiadają wyraźny podział na branże i obszary działalności firm.
  • Dodanie pełnych, rzetelnych i aktualnych informacji o firmie – pełne dane pozwolą użytkownikom na szybszy kontakt z konsultantem. Jeśli dany katalog bezpłatnie umożliwia dodanie jedynie nazwy i adresu firmy, warto zastanowić się nad wykupieniem usług dodatkowych.
  • Systematyczna aktualizacja danych – martwy profil nie będzie działał na korzyść firmy, nawet, jeśli odwiedzi go kilkadziesiąt osób. Dane w wizytówce należy na bieżąco aktualizować, aby klienci, którzy chcą się z nami skontaktować, mieli taką możliwość. Aktualne dane = większe prawdopodobieństwo napływu nowych klientów do firmy.
  • Korzystanie z opcji dodatkowych – zakładając wizytówkę, warto też zwrócić uwagę, czy poza podstawowym pakietem dana firma umożliwia również inne rodzaje promocji. Być może możesz również skorzystać z usług związanych z content marketingiem czy marketingiem w mediach społecznościowych?
  • Uczciwe i profesjonalne działanie – większość katalogów umożliwia użytkownikom wystawianie opinii pod wizytówką danej firmy. Warto o tym pamiętać i działać uczciwie. Pozytywna opinia na profilu buduje pozytywny wizerunek i zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się właśnie na naszą usługę.